donderdag 9 augustus 2007

Wim op avontuur


Je hoort me niet klagen over mijn eigen auto, maar ik zit toch ook wel graag in een Burton. Gelukkig willen Willem en Anca hun Burton wel eens een dagje tegen mijn Lexus ruilen.
Het Nest, een kleine klapcaravan die Burton volgend jaar op de markt gaat brengen, zit bij de ruil inbegrepen.

Zo ging ik op pad naar van Gerbach naar Barvaux, een etappe van 289 km. Het is wel even wennen met zo'n kar achter je Burton, het zicht wordt dan echt slecht: in de binnenspiegel zie je niets en in de beide zijspiegels ook heel weinig…

Het leek me handig om voor deze rit aan te haken bij de kandidaten. Ik zat in mijn eentje in de Burton en sturen en kaartlezen tegelijk zou een onmogelijke klus zijn, gezien de route van die dag (erg veel kleine weggetjes).

Een tijdje ging het prima, maar toen sloeg mijn voorganger nogal onverwacht linksaf. Ik kon zo snel niet volgen en moest wel rechtdoor. Het weggetje was zo smal dat keren onmogelijk was met het Nest achter me. Gelukkig waren er een paar hulpvaardige mensen die me hielpen met het afkoppelen van de minicaravan zodat ik kon keren. Daarna het Nest weer aangekoppeld en terug.Ik besloot een route te nemen waarbij het kaartlezen tot het minimum beperkt zou blijven. Dit betekende een stukje autobahn nemen… Zo gezegd zo gedaan, ik nam de autobahn richting Darmstadt. Het wegdek bestond uit van die oude betonplaten waar je zo lekker overheen dendert. Het Nest begon te dansen en kwam in een cadans...zo sterk dat de wielen bijna van de grond kwamen.. Ik stuiterde gauw de autobahn weer af en koos toch maar voor de wat kleinere wegen. Helaas kunnen kleine wegen naar grote steden leiden en na verloop van tijd belandde ik in Darmstadt. Dat was even zweten! Eenmaal uit de stad kon ik via de grote wegen die langs de autobanh lopen redelijk gemakkelijk naar Barvaux. ‘s Avonds om 20.30 kwam ik op de camping aan, gebroken en moe maar ik was er na...11 uur onderweg geweest te zijn met heel weinig pauzes. Vandaag heb ik toch even gekozen voor de Lexus. Heerlijk was dat weer!