dinsdag 14 augustus 2007

Donderdag 9 augustus 2007

Ashford - Beaconsfield
De eerste echte rijdag in Engeland. We zijn van de camping in Ashford naar een camping in de buurt van High Wycombe gereden, waar we morgen de business case af zullen ronden. Omdat het links rijden ook voor de rallyleiding nogal lastig kan zijn, waarover later meer, is besloten om in colonne te rijden omdat je zo achter je voorganger aan kan rijden.
De rit van 2 uur ging voornamelijk over de autoweg. Halverwege hebben we de vluchtstrook van de M20 van dichtbij kunnen bekijken, omdat ineens de motorkap van onze wagen begon te rammelen. Bij nadere inspectie bleek dat het slechts een los schroefje was en na het vastzetten hiervan en daarna het op een drukke autoweg invoegen met een auto die 3 weken nodig heeft om op de 100 te komen konden we onze weg vervolgen.
Toen we bijna op de camping waren en een laatste T-splitsing namen dook een niet nader te noemen volgauto van het type Touran ineens de rechter rijbaan op. Na de internationaal befaamde Nederlandse rijkunsten aan tegemoetkomende Engelsen gedemonstreerd te hebben kon hij via de linker strook zijn weg vervolgen en waren we weldra op de camping.
Daar aangekomen greep iedereen pen, papier, en laptop om de case voor morgen verder uit te werken. Na het tot in den treure uitwerken van productieschema’s en verkoopstrategieën werd het werk even onderbroken voor een overheerlijke Indiase curry. De koks beweerden bij hoog en laag dat de betovergrootmoeder van de campingbaas het recept uit India had meeg
enomen. Of dit klopt of niet, het smaakte in ieder geval heerlijk. Oma, bedankt!
Tussen de bedrijven door was er nog tijd voor de rallyopdracht van vandaag; koekhappen.





Als extra variatie werd besloten dat dit moest gebeuren door een geblindoekte bijrijder die in een Burton onder een stuk koek door gereden werd en vanuit de auto moest happen. Er moesten vier stukjes koek gehapt worden.
Als toppunt van feestvreugde moesten de twee laatste stukjes niet door de bijrijder maar door de bestuurder zelf gehapt worden, die vanzelfsprekend ook geblinddoekt werd en op aanwijzing van de bijrijder moest rijden, en dit alles in de achteruit.


Pret alom, en uiteindelijk werd door een van de deelnemers een schutting op een meter na gemist. Helaas kostte de uitwijkmanouvre één van onze toch al schaarse campingstoeltjes het leven.
Kortom: wederom een geslaagde dag. Vandaag gaat iedereen op tijd naar bed want morgen moeten we om 7 uur op om fris, fruitig en representatief de business case af te ronden.









Tim & Martijn